Payung Emas Untuk Wan Azizah ?


Pada mulanya Puteri rasa simpati dengan Wan Azizah kerana percaya yang beliau tidak mengetahui akan perangai suaminya Anwar Ibrahim. Setelah Anwar didakwa meliwat, melanggan gadis cina, Wan Azizah dilihat seperti tidak bermaya dalam menghadapi situasi tersebut.

Namun setelah keluarnya video Anwar Ibrahim, Puteri nyata terkejut dengan reaksi Wan Azizah. Dia dilihat seolah-olah cuba untuk berpaling daripada kebenaran. Jika demi suaminya itu, Wan Azizah sanggup menipu para penyokongnya demi kepentingan peribadi maka Puteri amat tidak bersetuju dengan Wan Azizah.

Sesuatu pengorbanan ada hadnya. Begitu juga untuk kita, sebagai Wanita, sememangnya Suami merupakan keutamaan kita. Tetapi jika ternyata Suami bertindak curang di belakang kita, malah si suami yang jelas melanggar hukum agama dengan perbuatan meliwat malah dengan kaum sejenis, maka tiada lagi istilah pengorbanan di dalam diri si Isteri. Seharusnya Si Suami dihadapkan kemuka pengadilan dan bukannya bersekongkol bersama suami menipu rakyat !

Malah lebih teruk, diheretnya pula si Anak Perempuan, bersama-sama menipu menegakkan benang yang basah.

Ada rakan Puteri yang kata

" Wan Azizah mungkin mahukan Payung Emas untuk dirinya.."


Puteri jawab

" Payung Emas untuk isteri yang beri keizinan suami berkahwin satu lagi, bukan beri izin si suami layan Amoi Cina ! "

No comments:

Post a Comment