Anwar Ternyata Biadab! Tidak Layak Menjadi Pemimpin !


Seluruh Ahli Puteri UMNO hari ini mengutuk sekeras-kerasnya penghinaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berani menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai “Pandikutti” atau piglet. Beliau menyuarakan penghinaan itu di dalam protal Free Malaysia Today, Semalam.

Penghinaan Anwar yang melabel Perdana Menteri sebagai “pandikutti” atau anak babi di dalam bahasa Melayu adalah satu perbuatan yang amat memalukan bagi seseorang yang dipandang sebagai pemimpin pihak pembangkang.Jelas ini menunjukkan beliau di dalam keadaan yang amat tertekan sehingga dapat dilihat beliau kini seolah-olah cuba meraih perhatian rakyat dengan cara yang amat menjelekkan.

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Prof. Datuk Dr. Muhammad Yusoff Hussein mengulas tindakan Ketua Pembangkang itu menggelar Perdana Menteri sebagai ‘pandikutti’ adalah tindakan orang tidak berpelajaran. Tegasnya Islam melarang sama sekali perbuatan menggelar seseorang dengan panggilan yang mengaibkan apatah lagi ia membabitkan seorang pemimpin negara.

Puteri UMNO Menuntut Anwar Ibrahim untuk menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf kepada Perdana Menteri secara terbuka dan juga melalui media.

1 comment:

  1. Puteri Bayu5/09/2011

    Buruk nya muka dia ,,,,tengoklah tu menabur penipuan lah tu...

    ReplyDelete