PAS DALAM KETAKUTAN. NAK MENGALAH ?


Melihat rencana daripada Harakah pada hari ini, nampaknya situasi PAS selepas pilihan raya semakin hari semakin buruk. Setelah kekalahan mereka di dalam pilihanraya kecil berturut-turut kini pucuk pimpinan PAS meminta agar mereka mempertimbangkan pembabitan mereka dalam sebarang pilihan raya kecil yang akan datang.

Akibat daripada kemerosotan sokongan undi pada Pilihanraya Kecil yang lepas, mereka merasakan tiada gunanya untuk mereka bertanding dengan Barisan Nasional. Kemerosotan ini dapat dilihat melalui statistik jumlah peratus undi yang mereka dapat telah merosot dengan mendadak sebanyak lebih dari 7%.

Kini para pengundi tidak lagi mempercayai mereka berikutan perubahan perjuangan islam yang dulu dilaung-laungkan tetapi kini demi kemenangan mereka sanggup bersepakat dengan DAP.

Pengundi Melayu khususnya sudah tidak mempercayai PAS lagi. Sebuah parti yang tidak mempunyai pendirian yang tetap, boleh berubah mengikut arus semasa. Bagi pengundi Cina, mereka tetap tidak berpuas hati dengan tindakan Kerajaan PAS di Kelantan yang sewenang-wenangnya menutup operasi judi di Kelantan, sedangkan pusat itu mempunyai lesen yang sah untuk menjalankan perniagaan.

Hanya kerana khuatir akan menerima kekalahan lagi, PAS dilihat seakan-akan merajuk sehingga ingin menarik diri daripada pilihan raya. Adakah ini contoh parti yang kita mahukan untuk menerajui negara? Ternyata PAS lebih pentingkan kemenangan daripada kepentingan rakyat. Demi kemenangan apa sahaja boleh dilakukan, apa cara sahaja dikatakan halal asalkan mereka mendapat kemenangan. Tetapi setelah kalah dalam pertarungan kecil..mereka cepat berputus asa, meninggalkan pengikut-pengikut mereka terkontang kanting tanpa arah tuju.

Demi kemajuan negara, kebajikan rakyat, undilah BARISAN NASIONAL !!

No comments:

Post a Comment