Terlebih Bijak atau Terlebih Bangang ?


Nampaknya Anwar Ibrahim semakin hilang punca, hilang arah, hilang pedoman, hilang cara untuk melepaskan diri dari segala tuduhan yang bertubi-tubi menyerangnya ketika ini.

Isu Video Seks Pelacur Cina menjadikan para ahli Pakatan Rakyat tidak senang duduk. Mereka juga tidak berapa menyenangi Anwar mengenai masalah Video Tersebut. Ketika barisan Pakatan Rakyat sedang sibuk membuat persiapan untuk pilihan raya kecil, Anwar Ibrahim sedang sibuk mencari jalan untuk menyelamatkan dirinya sendiri.

Penulis agak musykil, Jika Anwar sendiri mampu untuk berfikir jauh, menuduh video terbabit telah diubah menggunakan teknologi terkini, kenapa beliau menggunakan alasan Twitter sebagai alibi untuk dirinya?

Penulis rasa ramai yang pelik dengan alasan Anwar kali ini. Twitter dijadikan sebagai bukti bahawa beliau tidak berada di tempat kejadian (Apartment). Malah beliau mengatakan kandungan twitter terbabit telah di "save" terlebih dahulu. Macam dah tau nak kena je...

Lagi pun, Twitter tidak boleh digunakan sebagai alasan untuk alibi. Twitter ternyata boleh dipergunakan oleh orang lain. Mungkin orang lain yang update untuk Anwar?

Penulis rasa tak sepatutnya Anwar Ibrahim menggunakan Twitter sebagai bukti alibinya. Ini menunjukkan bahawa Anwar Ibrahim ternyata tiada bukti lain untuk membuktikan bahawa beliau tidak berada di tempat kejadian ketika itu. Penggunaan Twitter jelas menunjukkan Anwar Ibrahim semakin terdesak untuk menyelamatkan diri beliau sendiri.

Rakyat lebih bijak menilai mana yang palsu dan mana yang tulen.

Penulis harap perkara ini dapat dibawa ke mahkamah, dan para juri dapat menganalisis video terbabit sendiri.

1 comment:

  1. Anonymous5/18/2011

    - I am Binary Rodeo -

    TERLALU PELIK ATAU TERLALU BIASA?

    Apakah topik dan isu ini terlalu pelik atau terlalu biasa?

    Terlalu pelik kerana walaupun isu ini begitu sensasi diketengahkan baru2 ini, tp tdk ada 1 komen pun di sini melainkan komen ini.

    Terlalu biasa kerana isu sebegini dilemparkan terhadap DSAI sudah menjadi lumrah dan adat amalan biasa ahli2 umnGOK/umPORno untuk cuba dijadikan isu sensasi.

    Kah..Kahh..Kahhh!

    Sudah2 lah tu..dh lebih dari 50 tahun parti yg sama memimpin kerajaan. Rakyat dah 'masak' dgn tektik dan 'permainan' politik parti umngok ni..
    Natijah dari isu ini telah menjadi ANTI KLIMAKS di mana lebih ramai org dan rakyat sudah berpaling tadah dari umngok dan berubah haluan dn pandangan politik ke arah PR. Saya salah seorang dari puluhan rakan2 ahli umno (yg kini syg gelar umngok) yg telah sepakat tidak akan tertipu dn dibodoh2kan lg oleh umno.

    umngok kini bkn lg umno dulu ketika era Tunku hingga Tun Hussein, tp umngok kini telah terikut2 percaturan Tun M, cuma Tun M tdk lah sebegini bodoh mcm najib. Sy sangka pak lah dulu teruk, tp nyata najib lebih 10X teruk!!
    Sudah2 lah perjuangkan apa yg diprjuangkan dlm umngok..semuanya hanya propaganda sahaja.

    Nak kata dn fitnah org lain, tp dalam parti sendiri berbondong2 ramainya mereka yg terlibat dgn 1001 jenis dosa dan maksiat, baik bawahan hngga ke peringkat atasan! I CAN'T STAND ANY LONGER HOW BLOODY STINK IT IS IN THE PARTY!! FULL OF F*CKING BULLS*IT FOOLS!!

    Dgn rogol bwh umurnya, dgn skandal rasuah dan seksnya, dgn skandal port dickson nya, arak zina ganja and all kind of shit!

    YOU SHOULD BE ASHAME WITH KNOWING ALL THESE BUT YET TRYING TO IMPOSE OTHER WHO WE ALL KNEW ALL ALONG THAT DSAI IS CLEAN!

    ReplyDelete