Pakatan Rakyat Komplot Menjatuhkan Anwar ?


Nampaknya barisan kepimpinan Pakatan Rakyat sedang bersorak gembira dalam senyap dengan segala isu yang timbul sejak kebelakangan ini. Rakan-rakan penulis yang merupakan antara ahli PR juga banyak menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap isu panas pemimpin mereka ini.

Walaupun tidak bersuara, tetapi mereka tetap merasakan sangsi dengan situasi Anwar Ibrahim ini dimana terlalu banyak isu panas yang didedahkan.

Bagi setiap kes, ada sahaja dolak-dalik Anwar, ada sahaja alasan, dan ada sahaja fitnah yang dihamburkan kepada pihak Kerajaan oleh beliau. Malah menurut rakan penulis, ramai diantara ahli PR mula tidak yakin kepada Anwar kerana mereka melihat sendiri wajah Wan Azizah dalam menghadapi setiap isu panas ini.

Kata mereka " Muka memang jelas nampak kantoi kak..masa conference hari itu, nampak sangat dia tak yakin dengan Anwar! "

Hal ini yang membuatkan ramai ahli PR semakin sangsi dengan kredibiliti Anwar Ibrahim. Malah segala tindakkan Anwar mula menampakkan beliau semakin terdesak. Segalanya dibuat di dalam keadaan tidak terancang, kelam kabut, nak cepat je..

Ada juga sumber yang mengatakan, setelah Wan Azizah memastikan sendiri kesasihan video itu, hasrat Wan Azizah untuk meminta cerai semakin membara. Malah rakan-rakan penulis juga menyatakan mereka akan menyokong Wan Azizah jika beliau bertindak sedemikian.

Nampaknya Pakatan Rakyat sedang mengambil peluang melalui situasi Anwar Ibrahim kini. Jika Anwar disabitkan kesalahan, dan dipenjara di atas tuduhan meliwat, maka tiada lagi sindrom Anwar Ibrahim di dalam parti. Maka mereka akan melantik seseorang yang lebih berkelayakan, lebih berkemampuan untuk menerajui Pakatan Rakyat.

Lihat sahaja komen-komen daripada rakan-rakan Anwar mengenai isu Video Seks. Semuanya hanya komen-komen hambar. Seperti tidak berapa nak kisah. Ini yang membuatkan Anwar Ibrahim semakin takut dan terdesak. Jika rakan-rakan beliau tidak membantunya maka Anwar sendiri sudah pasti mengetahui apa yang menunggunya di masa hadapan..

Masa untuk Anwar Ibrahim sudah TAMAT !

5 comments:

  1. panrita3/25/2011

    dah terbayang di mata pak nuar ni tiang tiang besi bakal menjadi rumah untuk beliau. tak apa dekat sana nanti banyak calon calon main belakang yang boleh pak nuar pilih..

    ReplyDelete
  2. keris utama3/25/2011

    hahaha..calon main belakang. ini dah kira syurga bagi pak nuar. alamatnya nanti kat mahkamah terus dia ngaku bersalah..dapat free maaaa

    ReplyDelete
  3. datukk3/25/2011

    selalu dia khianat orang, sekarang dia kena balik. orang pun dah byk kurang sokong dia ni. kesian kat bini dia..

    ReplyDelete
  4. sufibiasa3/25/2011

    janganlah kita sebarkan fitnah kerana dosa fitnah itu lebih besar daripada dosa merogol atau meliwat.

    ReplyDelete
  5. sanusi3/25/2011

    cara si sufi ni cakap macam dosa anwar meliwat tu tak lah besar sangat. biar betul si sufi ni. ni mesti geng pas ni. dah tak betul gamaknya.

    ReplyDelete