Simpati Terhadap Wan Azizah


Negara kini sedang hangat memperkatakan isu Video Seks Anwar Ibrahim. Pendedahan video tersebut kepada media oleh Mr T amat mengejutkan seluruh pihak.

Penulis terfikir, bagaimana Wan Azizah dapat menerima situasi ini? Tidak penulis nafikan, Wan Azizah boleh digelar sebagai seorang wanita yang tabah dan penyabar dalam menghadapi karenah suaminya. Daripada pengkhianatan, kepada liwat Saiful, kemudian adengan seks dengan pelacur cina.

Sampai bila Wan Azizah boleh menipu dirinya? sampai bila Wan Azizah dapat berlakon yang suaminya benar-benar tidak bersalah? Sedangkan kita semua tahu akan cara kehidupan suaminya. Kini video yang jelas dan nyata wajah suaminya melakukan kecurangan terhadapnya, masih mampu untuk menipu diri?

Wan Azizah adalah seorang wanita yang layak menerima seorang suami yang lebih baik daripada Anwar Ibrahim. Sampai bila ingin menderita sebegini? sampai bila ingin bersubahat dalam segala agenda buruk Anwar? malah bukan sahaja diri Wan Azizah sendiri, malah anaknya sendiri tidak terlepas, dipergunakan Anwar Ibrahim bagi kepentingan peribadinya.

Sudah tiba masanya Wan Azizah bertindak ke atas kecurangan suaminya! Kita golongan Wanita harus menjaga maruah diri ! Jangan kita dipergunakan seperti patung!

8 comments:

  1. pejuanglama3/25/2011

    Sokong Wan untuk mintak cerai. Lelaki tak guna tu. Kesian aku tengok wan, mesti tensen gle aaa

    ReplyDelete
  2. putrisalbi3/25/2011

    Jgn jadi pak turut kak wan. bgtau je kat semua perangai anwar tu. buang masa je pertahankan dia

    ReplyDelete
  3. kencana3/25/2011

    Wan Azizah mmg tabah. Dia kena hadapi segala fitnah umno! dia jaga kebajikan suami dia. Jangan tertipu dgn umno!

    ReplyDelete
  4. palangpr3/25/2011

    Umno bukan pemfitnah. Pembangkang yang banyak menabur fitnah. guna agama untuk kepentingan sendiri. Wan azizah pun tertipu dgn suami dia. Anwar aljuburi

    ReplyDelete
  5. surirumah3/25/2011

    kalau kali pertama dulu anuar dituduh liwat dan dia didapati bersalah saya akan percaya untuk kali ini tapi ternyata itu fitnah mahathir semata2 untuk menjatuhkan anuar dan diakui oleh mahathir sendiri. Kini tiba fitnah baru pulak oleh puak2 DAJJAL tu jugak, bukan saya saja malah budak tadika pun tak percaya. Tapi hairan jugak puak2 DAJJAL ni boleh percayo

    ReplyDelete
  6. akuinsaf3/25/2011

    abaikan mereka yg berkata2 tanpa hujah tanpa dalil tanpa hadith..kerana mereka seperti org yg tiada hala tuju.tin kosong..saya rasa...seluruh umat islam hari ini,kena bnyk hayati quran dan pelajari hadith..sebab bila dah tak ada ilmu agama..mcm ini lah jdnya...dosa dan pahala..tidak boleh di bezakan lg..Rasulullah bersabda: Seseorang hamba yang membicarakan sesuatu yang belum jelas baginya (hakikat dan akibatnya) akan dilempar ke neraka sejauh antara timur dan barat. (Hadis riwayat Muslim).

    ReplyDelete
  7. pemerhati3/25/2011

    PAS seringkali guna hadis dan fatwanya. sampai kita pun keliru fatwa betul ke atau ciptaan untuk kepentingan politik mereka sendiri. Banyak yang nik aziz ckp tak boleh kita terima.

    ReplyDelete
  8. Anonymous2/17/2012

    PAS pun dipergunakan oleh PKR dan DAP..ada agenda yg tersirat disebaliknya. Fikir-fikirkan lah.

    ReplyDelete